5 mitów o chińskich autach

0
6
5/5 - (1 vote)

Chińskie samochody z roku na rok zdobywają coraz większą popularność w Polsce. Jeszcze niedawno wielu kierowców podchodziło do nich z rezerwą, ale dziś sprzedaż rośnie, a kolejne marki z tego kraju wchodzą na europejski rynek. W sieci wciąż można jednak znaleźć mieszane opinie o chińskich samochodach – część z nich to mity, które dawno straciły na aktualności. Jak jest naprawdę?

Mit 1: Chińskie samochody są słabej jakości

Fakt: dzisiejsze auta z Chin to zupełnie inna liga niż pierwsze modele sprzed lat. Producenci inwestują miliardy w rozwój, korzystają z technologii światowych dostawców (Bosch, Continental, Magna), bazują na rozbudowanych rozwiązaniach własnych i partnerów (Mercedes-Benz, Saab), a montaż i materiały dorównują europejskim standardom. Modele BAIC to dobry przykład tej zmiany – solidna konstrukcja idzie w parze z dopracowaniem detali, wysoką jakością wykonania i dynamicznymi silnikami 4-cylindrowymi na łańcuchu rozrządu.

Mit 2: Chińskie auta nie są bezpieczne

Fakt: nowoczesne samochody z Chin, które chcą podbijać światowe rynki, wiedzą, że muszą sprostać restrykcyjnym wymaganiom. Dlatego już na etapie projektowania sprawdza się ich dopasowanie do europejskich norm. Śmiało przechodzą testy Euro NCAP, a wiele modeli zdobywa w nich wysokie oceny, często prześcigając znane marki z Europy (mi. Audi czy VW). Wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo staje się normą, a nie wyjątkiem. Systemy ADAS, ESP, ABS, asystent hamowania czy komplet poduszek powietrznych to standard w większości aut BAIC.

Mit 3: Chińskie samochody szybko tracą na wartości

Fakt: to przekonanie zmienia się wraz z rosnącą obecnością chińskich marek na rynku wtórnym. Być może jeszcze nie odczuwamy tego w Polsce (chińskie marki są u nas od niedawna), ale inne europejskie kraje już mogą zobaczyć trend. Dodatkowo długie gwarancje (5 lat lub 100 000 km, w zależności, co nastąpi pierwsze) zwiększają atrakcyjność i stabilizują wartość auta. Opinie o chińskich samochodach są coraz bardziej pozytywne także wśród osób kupujących używane modele.

Mit 4: Brakuje serwisu i części

Fakt: importer marki BAIC w Polsce oferuje pełną sieć ASO, której częścią są Salony Kanclerz, oraz dostęp do oryginalnych części zamiennych (z magazynem w Polsce!). Dzięki temu kierowcy mają pewność, że obsługa posprzedażowa stoi na równie wysokim poziomie i nie trzeba czekać dostawę oryginalnych części oraz akcesoriów.

W Salonach Kanclerz w Przyszowicach koło Gliwic i Rudzie Śląskiej oferujemy nie tylko nowe modele dostępne od ręki BAIC, takie jak BAIC 3, BAIC 5 czy BAIC 7, ale również profesjonalny serwis tej marki. Nie mamy żadnych problemów z zaopatrzeniem w części, a nasz zespół mechaników przeszedł specjalistyczne szkolenia w zakresie serwisowania, realizowane przez dystrybutora marki BAIC w Polsce. Jesteśmy gotowi do opieki gwarancyjnej i pogwarancyjnej wszystkich modeli BAIC dostępnych na polskim rynku”. – potwierdza Marcin Hawlena z ASO BAIC przy Salonach Kanclerz.

Mit 5: Chińskie samochody to tylko kopie

Fakt: tak było, to prawda. Ale dawne inspiracje stylistyczne to już przeszłość. Dziś producenci inwestują w centra badawczo-rozwojowe, projektując auta o nowoczesnym designie i unikalnych rozwiązaniach. Obecnie Chińczycy kreują swoje własne pojazdy i ulepszają je z każdym nowym modelem.

Motoryzacja Made in China ma nową jakość

Stereotypy ustępują faktom: solidna jakość, wysoki poziom bezpieczeństwa, dostępny serwis i atrakcyjny design. Marka BAIC jest przykładem, że chińskie auta to dziś realna alternatywa dla europejskich i koreańskich producentów. Wyraźnie pokazuje, jak zmieniła się motoryzacja „Made in China”. Jego SUV-y oferują przestronne wnętrza, bogate wyposażenie w standardzie, nowoczesne systemy bezpieczeństwa i konkurencyjne ceny. Co ważne, BAIC zapewnia w Salonach Kanclerz pełne wsparcie serwisowe oraz korzystne warunki gwarancji. Sprawdź sam i umów się na jazdę testową w Salonach Kanclerz – przekonaj się, że mity już dawno odeszły w przeszłość.